Ortakalan
 Detaylı Arama    Yönetici Özeti    Araştırma    Haritalar    Üyelik

Güven BORÇA

Marka Danışmanı

Takip Et

Büyüt
MARKAM Hakkında Ayrıntılı Bilgi
1962 Eskişehir doğumlu olan Güven Borça, tüccar bir ailenin oğludur. Babası Nihat Borça yetmişli yıllarda Eskişehir’de marketçiliği başlatan kişidir. Gençliğinde yaz tatillerinde aile şirketlerinde çalışan Güven Borça, ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra askerlik hizmetine kadar yine aile şirketi bünyesinde patates cipsi üreten bir tesis kurdu ve işletti (1985-1986). Çıtır,  Türkiye’nin ilk cips markalarındandır. Milli Savunma Bakanlığı’nda tamamlanan vatan görevinin akabinde profesyonel hayatı tercih etti ve 1987 yılında İpek Kağıt Karamürsel fabrikasında Ürün Geliştirme Mühendisi olarak işe başladı. 1989 yılı başında aynı şirketin pazarlama bölümüne geçen Güven Borça, Selpak, Solo ve Silen tuvalet kağıtlarından sorumlu olarak çalıştı, ayrıca Marathon markalı ev dışı kullanım ürünlerini pazara verdi. Global pazarlamayı daha iyi öğrenmek için transfer olduğu Başer-Colgate (sonradan Colgate-Palmolive) şirketinde 6 yıl süreyle Marka Müdürü, Grup Müdürü, Pazarlama Müdürü pozisyonlarında görev yaptı. ABC, Fab, Axion, Hacı Şakir, Palmolive, Colgate, Ajax, Protex markalarını yönetti. Palmolive şampuanlarının ülke lansmanını yaptı. Öte yandan Colgate-Palmolive’in global eğitimcileri arasına katıldı ve şirketin uluslararası eğitim programlarını bölge ülkelerinde yürüttü ve koordine etti. 
1991 yılında Marketing Türkiye dergisinde “marka” konulu ilk makalesi yayınlandı. Bunu diğerleri takip etti. Marka Yönetimi alanında Türkiye’nin ilk eğitim çalışmalarını 1993-1997 arasında normal mesaisine ek olarak yürüttü. 1997 yılında on yıllık profesyonel yaşama veda ederek daha kapsamlı marka eğitimleri vermeye ve danışmanlık yapmaya başladı. 2003 yılından itibaren eğitimleri bırakıp sadece danışmanlık yapan Borça, Türkiye’nin ilk marka danışmanlık şirketi olan Markam AŞ’nin kurucusu ve yöneticisidir. Danışmanlık dışında marka konulu makaleler yazmakta, konuşmalar yapmakta, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde Marka İletişimi Yönetimi dersi vermektedir.
İlk kitabı “Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? ” Media Cat yayınlarından Haziran 2002’de çıkmış, toplam on bir baskı yapmıştır. Haftalık Para dergisinde “Reklamlardan Sonra” başlığıyla 2001-2003 yıllarında pazarlama konularında düzenli yazmış ve yazıları aynı adlı kitabında toplamıştır. Üçüncü kitabı “Pazarlama Reçeteleri” de Media Cat yayınlarından 2004 yazında çıkmıştır. Dördüncü kitabı “Başka Akmerkez Yok” 2007, beşinci kitabı “Marketing Recipes” ve altıncı kitabı “Marka ve Yönetimi” 2009 ve de son kitabı “İleri Dönüşüm Kutusu” 2010 yazında raflarda yerini almıştır. Türkiye’nin lider marka danışmanlık şirketi ve gerçek anlamda markacılık okulu olan Markam AŞ;  aralarında Filli Boya, Sütaş, İpek, Tariş, ETStur, Vestel, Hunca, Bioder, Peyman, Ekici, Apikoğlu, Şölen, Sunar, Ülker, Pegasus, Simit Sarayı, Türk Seramikleri, Tamek, İnci Akü gibi çok sayıda yerli markaya hizmet vermiş veya vermekte olup bu topraklardan çıkacak dünya markalarını kendisine hem misyon hem de iş edinmiştir. (www.markam.com.tr ) Markam, akredite Turquality danışmanıdır. 
Güven Borça, Şebnem Ural Borça ile 1992 yılından beri evli olup, İdil (1999) ve Eren’in (2003) babasıdır. Dolmuş ve vapurla biryerlere gitmeyi, Eskişehir’i, Eski Foça’yı, semt pazarından alışveriş yapmayı sever. İstanbul’da yaşamakta olup hala Eskişehirspor taraftarıdır.
 Hakkındaki Haberler
 Yazdığı Makaleler
 Nakit Akışını Yönetmek (02 Eylül 2016 Cuma)
 Teelee (25 Ocak 2015 Pazar)
 Pazarlama bilseler sovyetler dağılır mıydı? (04 Kasım 2014 Salı)
 BİM'in yeni stratejisi doğru mu? (12 Eylül 2014 Cuma)
<< Geri